Kategoria

Marketing


sie 25 2014 Agencja marketingowa – dla każdego czy...
Komentarze (0)

Pracownicy agencji marketingowej

Utarło się przekonanie, że agencja marketingowa to przedsiębiorstwo, które prowadzić może każdy, zawsze i wszędzie, a więc nie potrzeba do tego większego talentu ani nosa do biznesu. Trudno się częściowo z takimi stwierdzeniami nie zgodzić. Agencja marketingowa to firma która zajmuje się marketingiem, a co to znaczy? Określenie tego jest trudne, ponieważ każda agencja marketingowa zajmuje się zgoła innymi działaniami, ale ma jednak swój jeden wspólny mianownik – działania marketingowe.

 

Marketing na uczelni

studenci w agencji marketingowej

Jak wiadomo, każda polska uczelnia, lub praktycznie każda, bez względu na to, czy jest prywatna czy państwowa, prowadzi specjalizacje, studia podyplomowe lub kursy doszkalające i szkolenia z zakresu marketingu i reklamy, a więc co roku osób specjalizujących się w tym zakresie przybywa. Każdemu absolwentowi wydaje się, że posiadł wiedzę potrzebną do tego, aby być dobrym market erem, a więc i szuka pracy w ramach swojego zawodu. Złośliwi twierdzą, że specjalistą od marketingu może zostać praktycznie każdy, a sam kierunek nie cieszy się dobra opinią. Co gorsze, polskie uczelnie maja przyklejoną łatkę bycia nastawionym na teorię, a nie jak powinny być, na praktykę. A więc absolwenci wiedzą jak zareklamować firmę jedynie w teorii, a przejście z teorii do praktyki nierzadko okazuje się bolesnym zderzeniem z rzeczywistością.

 

Kogo wybrać – laika czy specjalistę?

Powszechnie znane są reguły dobrego marketingu, które obiecują że po zapoznaniu się z nimi nasze działania będą bardziej efektywne i skuteczne, a więc nie potrzeba nam nawet studiów czy szkoleń aby zgłębić swoją wiedzę na ten temat. Niestety, sucha teoria nie zapewni nam sukcesu, ponieważ polski rynek jest trudny, sytuacja ekonomiczna nie zachęca do inwestowania pieniędzy i czasu w reklamy, ponieważ uważa się że w dobie kryzysu i tak nie przyniosą oczekiwanego rezultatu. Wróćmy więc do tematu – czy agencja marketingowa to rzeczywiście firma, w której zatrudnione są osoby „od wszystkiego i od niczego”, czyli nie posiadające żadnej specjalistycznej wiedzy, ani nie wykazujące się żadnymi szczególnymi umiejętnościami, a po prostu swoje działania opierają na zasadzie prób i błędów. W końcu wszystkie techniki reklamy i marketingu opierają się na tej zasadzie. To, co okaże się skuteczne i zyska uznanie klientów jednej firmy, może okazać się w zupełności nietrafionym pomysłem w przypadku innej marki. A więc żadna agencja marketingowa  nie da nam stuprocentowejpewności, że pieniądze, które wydamy na stworzenie odpowiedniej kampanii reklamowej i strategii jej wdrażania przyniesie jakiekolwiek rezultaty. Oczywiście, kierując się do firm doświadczonych, działających na rynku marketingu od dłuższego okresu, zmniejszamy prawdopodobieństwo nietrafionej i nieefektywnej reklamy. Agencja marketingowa bierze na siebie pewnego rodzaju poczucie odpowiedzialności, i jest to odpowiedzialność duża, ponieważ na dzisiejszym rynku, dobra, trafiająca do wybranej i odpowiedniej grupy docelowej reklama to być albo nie być przedsiębiorstwa.

 

Zatrudniaj dzięki Head Hunterom

Agencja marketingowapowinna zatrudniać osoby, które są pasjonatami tego, czym się zajmują. Trudno jest, wśród tak ogromnej liczby specjalistów, wyłapać tych najlepszych i najbardziej znających się na dziedzinie, którą się zajmują. Dlatego z pomocą przychodzą agencje typu Head Hunter, skupiające tylko najlepszych specjalistów z danej dziedziny. Współpraca z taką agencją nie jest trudna, ale nie jest tez łatwa. Agencja marketingowa, która ma aspiracje do zatrudniania najlepszych osób z branży, musi przygotować się na to, że im lepszy specjalista, tym bardziej ceni swoją pracę.